Dubbelrunda på Tortuna GK

   Dubbelrunda på Tor(r)tuna GK idag. Det hade varit översvämning i Västeråstrakten senaste veckan och flera banor har varit avstänga, däribland Tortuna. Nu öppen men fortfarande blöt på sina ställen, tees och greener torra o fina.
   Jag och Olle åkte dit och hela vägen dit var det dimmigt så även på dom första hålen.
(null)
   Det var svårt i början att se var bollen landade. Dessutom hade dom på ett hål en enslig tall mitt i fairway på utslaget, gissa vem som träffade det trädet? Jo det gjorde jag.
(null)
   Det var forfarande lite dimmigt efter lunch, men det släppte ganska snabbt när vi gick ut den andra rundan.
   Det blev riktigt soligt, fint o varmt.
(null)
   Svårt att ta en selfie med solen rakt in i ögonen.
   Här en bild på avslutningshålet för oss (eh hål 9) där Olle poserar.
(null)
   Det är fint med ett lite vattenfall på stenen.
   Banan är inte så lång endast 5395 m par 71 från Gul tee, det är väldigt många dogleg på banan så precision är viktigare än längd. 31 och 32 poäng blev resultatet för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0