Slottsbanan, Ålands GK

   Dag 2 på Åland och i dag spelade vi Slottsbanan, banan genomgick en totalrenovering och var klar för spel för några år sedan. Några av hålen kände jag igen och några av hålen var totalt ombyggda, flertalet hade fått nya hålnummer, tex gamla hål 9 var nu hål 5, gamla hål 10 är nu hål 13. 
   Slottsbanan är nu par 72, innan ombyggnaden par 71. (null)
  Här stod jag inför ett vägval, till höger eller vänster om wastearean och träden.
(null)
   Det blev till vänster. Nästa hål var ett par 3 och då var det väldigt mörka moln på himmelen, vi fick bara några stänk på oss.
(null)
 Jens förbereder sig på detta hål.
(null)
 Det är emellnååt mycket vatten i spel. Syns här på bilden med en av våra spelkamrater i förgrunden.
(null)
  Ett av korthålen jag kommer ihåg är nu borta, det var hål 17, utslaget är kvar som nu är för hål 12, knepigt par 5. Man ser den bruna ytan där greenen på gamla hål 17 var.
(null)
  Det är väldigt fina vyer på Slottsbanan, speciellt mot slutet av rundan. Fin utsikt mot Kastellholmen slott.
(null)
   Här är jag efter ett vatten besök på hål 16.
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0