18 år sedan sist…

    …jag spelade Salsta GK, nästa exakt på dagen också, (05-07-21). Nu har banan bytt namn till Wattholma GK och igår åkte vi ett gäng dit, vi var 6 st. Vi delade upp oss i två st 3-bollar och spelade både individuell poängbogey och bästboll. 
   Lag 1 bestod av Mange, Uppiz och jag
(null)
   Lag 2: Peter, Larsa och Jonas
(null)
   Vi spelade 2 rundor med nya lag till runda 2, vi åt en enkel lunch i det nybyggda klubbhuset, det fanns inte 2005. 
(null)
   Det blev blandade vinnare på dessa två rundor. 2 vinster till Mange, Uppiz och Jonas. Lagvinsterna, 2 vinster till Larsa, Mange utan vinst där, övriga var med i en lagvinst.

   Vårt betyg från 2005 var inte positivt, jag får ändå säga att det måste jag revidera. Mycket fina greener, inget fel på fairways eller tees. Några knepiga hål, vilken bana har inte det? Man måste nog spela dom hålen några gånger för att ha rätt spelstrategi. 
   2005 hade kan planer på att använda Salsta slott som klubbhus/restaurang, man hade färdigställt 3 nya hål till och från slottet. Dom hålen kom aldrig till användning och låg nu i träda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0