Sommarcupen 2021

   Första omgången av sommarcupen spelad, åter igen på Älvkarleby GK. Efter en tung inledning förlust två första hålen och underläge med fyra efter fem hål så såg det tungt ut.
  Något bättre och efter nio hål låg jag tre under. Förlust igen på hål 10 gjorde att jag var fyra efter med åtta hål kvar, det kändes tungt. Vinst på 11, 13 och 14 och det såg lite ljusare ut, men förlust på hål 15 och två efter med tre hål kvar. 
   Kanske kan jag tvinga fram en sudden. Nåja, vinst på hål 16 och 17 och helt plötsligt var vi lika inför sista hålet. Jag som hela tiden legat under (som mest med 4). 
   En greenträff från mig medans Mattias som var min motståndare behövde två slag för att komma in på green. Jag satte nästa min birdieputt, enkelt par, Mattias måste sänka sin putt flöt att få särspel, nu lussade fan och jag vann efter att varit uträknad hela rundan. Nu vidare till omgång två då jag möter Jonas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0