Ledarbollen 2017

   Efter två års frånvaro så var jag åter med i Ledarbollen som spelades igår på AVAN.
   Formen kändes helt ok, men dessvärre började det inte bra på första hålet, en förlorad boll från tee. Nu blev det inte så dåligt för det blev en bogey, dvs birdie på andra bollen och det kändes bra ändå. Därefter gick det bra ända tills jag kom till hål 12, det som verkar ha blivit mitt hathål. Även där en boll bortslagen från tee och slutresultatet inte lika bra som på hål ett. Jag kämpade väl i ytterligare några hål innan det blev en boll i vattnet på hål 17. Däremot avslutade jag i stor stil och gjorde birdie på hål 18.
   Jag summerade ihop 74 slag netto och kom på en fjärde plats, vinnaren hade 69 slag. Mina 74 slag omvandlat i poäng blev 37, så när jag höll bollen i spel så spelade jag bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0