Mis-hitshappen !

   Mis-hitshappen är Taylor Made´s nya slogan, alla träffar väl inte i sweetspot varje slag, enligt undersökning som dom har gjort träffas 76% slag utanför sweet-spot.
   För att varje slag skall bli bättre har dom har ny skapat nya järn, RSi-Irons, järnen har sedan tidigare speedpocket och det som nu nytt är bla Face Slots, som sitter på sidan om grooves och skall göra att felträffar inte blir lika dåliga som tidigare. Jag fick äran att prova på dessa nya järn igår. Jag besökte utrustningsbloggen på golf.se och där sökte man testpiloter och jag blev utvald tillsammans med 9 andra att vara med på en pre-launch av dessa klubbor (det var ca 70 st som hade anmält sig sa dom).
 
   Här är vi som fick vara med, dessutom ledda av Peter Hedblom och personal från Taylor Made:

   Vi fick alla tejp att sätta på klubborna för att se hur vi träffade och jag kan intyga att träffar utanför sweet-spot verkligen inte blev dåliga utan det blev bra slag.
  
   Tog en bild en av modellerna, dom kommer att finnas i tre olika modeller.

   På mis-hitshappen.com kan man kolla mer på hur det fungerar.
 
   Som tack för att vi ställde upp vi ett dussin bollar, Tour Preferred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0