GoGolfMatchPlay

   I dag spelade Jonas och jag första omgången av GoGolfMatchPlay, vi mötte ett team från Hofors i Hofors, inte direkt min favoritbana precis, tycker det är svårt att få till bra spel där, tex som i lördags, då fick jag ynka 23 poäng där. Nåväl, den här gången gick det bra och vi vann matchen på hål 17.
   Jonas ledde sin match i stort sett hela tiden var ner på 0 några gånger, medans jag tappade stort i början och låg snabbt under med -3. Spelet från min sida var riktigt uselt i början och väldigt många bollar bortslagna, vändningen kom på hål 11 som jag vann och av bara farten vann jag tre hål till och var i ledning ! Tappade sedan ett hål och då var Jonas också lika med sin motståndare, lika inför hål 16, snart slut på matchen. Både Jonas och jag vann det hålet (dels beroende på dålig spel från deras sida och bra från oss). På hål 17, ett korthål så var jag den som avgjorde matchen till Jonas och min fördel då jag var den enda som gjorde par.
   Nu är vi vidare till omgång 2...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0