Vinst

   Det blev vinst för Jonas och mig i första omgången av StadiumGolfMatchPlay, detta trots väldigt mediokert spel av oss (och även av våra motståndare), det bättrade sig mot slutet för mig och då behövdes det verkligen också.
   Vi tog båda ledningen och vi ledde båda med +2 efter två hål. Vi utökade båda våra ledningar och vi ledde båda två med +4 efter hål 8. Jonas utökade sin ledning medans jag tappade och efter hål 12 var jag +-0, Jonas ledde då med +5 (efter att tappat ett hål). Jonas avgjorde sin match på nästa hål genom att vinna det hålet.
   Själv så tog jag mig i kragen och började rada upp några par, det behövdes verkligen för min motståndare hade också börjat att spela bra. Jag tog snabbt två hål på rad och var + 2 efter hål 14, lika på hål 15, sedan tappade jag på hål 16. Jag var +1 med två hål kvar att spela, om min match blev halverad eller bättre hade vi vunnit. På hål 17 avgjordes det efter att min motståndare slagit två slag i bunkern och sedan hamnat långt från flaggan, medans jag chippat in mitt andra slag mycket närmare flaggan än honom, han slog en dåligt putt och gav sedan mig matchen. Vinst och nu är vi vidare till nästa omgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0