Sommarcupen 2013

   På min arbetsplats anordnar Jonas en liten tävling som kallas för "Sommarcupen". I dag spelade jag min första match (utan någon andra chans) mot Mattias J, han hade 3 slag upp på mig.
 
   Jag började mycket bra och var efter fyra hål +4, tappade på hål 5 där han hade slag på mig för att ta tillbaks och utöka på följande hål, +5 efter sju hål, (då hade jag klämt i två birdies alla redan). Jag tappade på hål 8 där Mattias hade slag på mig och av bara farten tog han sedan ytterligare två hål så efter hål 10 var min ledning "bara" +2. Jag gjorde min tredje birdie för dagen på hål 11 och tog även nästa hål, nu var jag + 4 igen. Mattias kontrade med att göra birdie på hål 13. Jag kontarade tillbaks med att göra birdie på hål 14 (ett hål som jag innan inte lyckats göra par på i år), jag tappade på hålet efter, ett hål Mattias var tvungen att vinna då jag var +4 med fyra hål kvar, nu var jag + 3 med tre hål, det skulle väl jag inte tappa väl? Nej det gjorde jag inte heller utan jag vann matchen på hål 16, nu är jag vidare till nästa omgång i Sommarcupen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0