Stora Placerargolfen 2013...

   ...avgjordes i går på Huvudstadens GK, på banorna Lindö Dal och Lindö Park. Privata Affärer som anordnar den golftävlingen har slagit stort även i år, ingen anmälningsavgift, gratis lunch och snacks efter banan, ett fint startkit av sponsorerna, bla ett tre-pack ProV1 och ett annat tre-pack bollar, flera händer med peggar om så önskas, samt godis. Väl ute på banan hade man tre tävlingar på korthålen, bla närmast hål och på ett fick man pris om slog närmare än en kille som stod på tee och utmanade varje boll, jag vann en skopåse (valde det före ett tre-pack bollar).
   Längsta drive tävling för herrar och damer på varje bana, och där lyckades jag med en jätte fin drawad drive, på hål 18 Dalbanan, (medvind och högt utslag) på hela 264 m (jag vände mig om och mätte till nästa boll som stod på tee). För det skall jag få presentkort på Hötorgshallen, passar bra när vi har tänkt att åka till Stockholm senare i höst.
 
   Tyvärr så treputtade jag för par med det fin-fina utslaget. Ungefär så här slog jag:
 
   I den stora tävlingen kom jag på 15:e plats med 35 poäng, det gick sämre för Jonas, Mathias och Petri alla dom spelade på Parkbanan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0