Hektiskt helg

   Det var en hektiskt helg som redan började i torsdag med golf på Högbo GK, jag och Jonas skulle spela in oss före Företagsgolfen som vi spelade dagen efter. Det gick inget vidare för någon av oss ; ( Jag sov i stugan för att ha när till morgondagens begivenhet.
   Fredagens tävling var alltså Företagsgolfen, greensome och inga bestämda antal utslag per man, utan man kunde välja vems som helst. Även en tävling i bollen också, bästboll, poängbogey i båda tävlingarna. Vi började dåligt och fick kämpa oss in i matchen, där dom sista nio gick riktigt bra, 22 poäng fick vi då ihop, men bara 15 första nio. Våra medspelare fick ihop 41 poäng och kom tvåa, i lagtävlingen fick vi 44 poäng.
      Lördagens tävling Golf Digest Viasat Trophy inne i Gävle, upp tidigt och hem och hämta regnkläder som inte behövdes. Allt kändes bra inför tävlingen men även här gick det inget vidare, 78 slag netto. Det var första gången jag spelade slagtävling, jag klarade av att håla ut på alla hål. Sedan åter tillbaks till stugan, puh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0