2 dagar = 4 rundor

   Har nyss avverkat ännu en dubbelrunda, andra dagen i rad.
 
   I går blev det två rundor på Gävle GK, den första på AVAN tillsammans med Jonny och Olle, 20 - 20 - 20 (som vanligt), Jonny vann första nio klart över oss två.
   Andra nio blev mycket jämnare och det skulle avgöras på sista hålet, Jonny ledde med ett över mig, om Jonny gör par måste jag göra en eagle för att vinna, hopplöst verkade det. Men efter ett riktigt bra utlsag i den kraftiga medvinden så fanns chansen, Jonny spelade sig till ett bra inspelsläge, skulle jag våga gå för greenen som jag aldrig tidigare kommit in på två slag, friskt vågat hälften vunnet, jag chansade och efter en fin draw kom in på greenen, nästan pin-high, tyvärr slog jag en "mesig" putt, räddade birdien, Jonny slog lite för långt och gjorde en bogey och således var dom sista nio i min favör. Totalt vann Jonny.
 
   Sedan spelade Olle och jag gamla banan efter lunchen, även där gick sista nio bättre även om vi inte bettade något.
 
   I dag så spelade Jonny, Stefan och jag två rundor på Älvkarleby. Första nio där spelade jag riktigt bra och gjorde 20 poäng (ingen bettning), men sedan som vanligt mediokert spel sista nio och även andra rundan.
 
   Imorgon så går "Ledabollen" av stapeln, det är för nionde året i rad Thorbjörn och jag anordnar tävlingen, nästa år kör vi tio-årsjubileum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0