Reservspelare

   Jag agerade reservspelare åt Jonas när hans spelpartner i FirstOpen inte kunde ställa upp, naturligtvis ställer jag upp och spelar en runda golf åt en kompis.
   Nu var spelplatsen Burvik Gk, (Jonas stod för bil och bensin), mot ett par man/hustru som hade ungefär åkt lika långt, man skall mötas mitt emellan där man bor om man inte spelar på samma klubb.
   Jonas och jag tog kommandot direkt och vi ledde med 4 efter fyra hål, nu måste det väl bli vinst, men man skall aldrig vara för säker, dom knep något hål, men dom kom aldrig närmare eftersom vi vann nästa hål istället, så höll vi på i några hål. Matchen var klar vid hål 15, då hade vi en en ledning med 4 och tre hål kvar att spela.
   Burvik GK är en enklare bana, knapphändigt med fairway-bevattning men riktigt fina greener, många korta par 4 där man lägga undan drivern, (det gjorde inte jag), många av par 4:orna var dogleg-hål där man gina rejält och "bara" ha en knuff kvar som Jonny skulle ha sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0