Äntligen...!?!?

   Äntligen blev det vinst för mig i år i en matchtävling, det var i andra chansen av StadiumGolfMatchPlay som Jonny och jag tog oss vidare till nästa omgång. Vi spelade på AVAN i går em/kväll.
   Både Jonny och jag vann våra matcher, Jonny vann på hål 16 efter att haft lednigen i stort sett hela rundan, han ledde med 3 från hål 12 som han sedan höll hela vägen.

   Min match var betydligt jämnare, där jag tog ledningen på första hålet och tappade till +-0 på hål 3, jag tog åter ledningen på hål 5 utökade på hål 6, tappade på hål 9. Ledde alltså med 1 inför sista nio, tappade på tian och elvan, låg nu under för första gången. Jag kom tillbaka starkt och tog tillbaka och dessutom ledningen med vinster på hål 13 och 14, ledningen var nu +1 för mig. Det vänder snabbt i den är typen av spel och jag förlorade hål 15 där min motspelare gjorde en tap-in birdie, jag förlorade även hål 16 och var -1 med två hål kvar, det såg inte så bra ut just nu eftersom jag dessutom slog mitt utslag på hål 17 i vattnet. Min motspelare var inte sämre (bättre) han heller utan han slog sitt andra slag i vattnet. Jag träffade green och tvåputtade för vinst av hålet, lika inför sista. Lika som på 17:e slog jag utslaget i vattnet medans min motsleare slog sig riktigt långt åt vänster och låg tjockt. Jag slog fram mitt tredje slag och min motspelare slog sitt andra slag en kort bit framåt hans tredje slag gick i vattnet, jag spelade säkert upp mitt fjärde mot greenen och min kombatant satsade mot green men hamnade i bunkern, han slog upp sitt sjätte slag och jag puttade mitt femte till inom en meter. Då gav dom upp matchen, för han var tvungen att vinna hålet för att få till "sudden death" vilket inte var troligt.
   Nu är vi vidare i allafalll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0