Premiär på "hemmaplan"...

   ...blev det idag när Jonas och jag spelade efter jobbet, det var lite kallt i luften men temperaturen steg och det var riktigt skönt.
   Inledningsvis spelade jag bra, började med två par och det var ju viktigt nu när en TRISS-lott stod på spel, sedan dalade mitt spel lite grann medans Jonas höll uppe sitt och spelade första nio på sitt handicap.

   Trädet som funnits på hål 6 är nu borta (där vita duken ligger) och man håller på att anlägga en stor bunker, se bild: 

   Noterbart är att när jag började spela hade man en bunker strax till höger om kullen som ligger alldeles utanför bilden till höger.

   Sedan kom hål 10 på Älvkarleby som inte direkt är något hål jag brukar göra bra resultat på, men med en perfekt drive hade jag nu chansen tänkte jag, följde dessvärre upp den fina driven med en trä-4 ut i vattnet, ok som vanligt tänkte jag, men efter att jag droppat gjorde jag ett jättefint inspel och putten sattes, helt sagoligt par med dropp !!
   Jag spelade sedan stabilt medans Jonas spel falnade och den ledning som Jonas haft var uppäten inför sista hålet. Jag träffade green och Jonas missade både greeenen och inspelet.
   TRISS-lotten var min, dessvärre var den vinstlös ; (


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0