Matchspel

   Jonas och jag spelade match idag på Avan, det är ju lätt med antalet slag. Vi har ju lika många och vi har lika hcp också tom på decimalen (12,3).
   Inledningsvis så gjorde vi par båda två. Sedan drog jag ifrån med några hål, vann både hål 2, 3 och ledde nu med 2, delat på hål 4. innan jag drog ifrån till 3. Efter en lite svacka vaknade Jonas till och vann 2 hål på raken och nu var min ledning bara +1. Delat på hål 8. Skulle Jonas komma ikapp på hål 9 var frågan? Nej jag gjorde en fin birdie som Jonas inte kunde svara upp till. Jag ledde nu med 2.
   På hål 10, delade vi. Hål 11 träffade vi båda greenen men Jonas hade en fin chans på birdie vilken han också satte. Delat på hål 12. Och Jonas satte ännu en birdie nu på hål 13 och min ledning var utraderad. Hål 14 som jag brukar göra bogey eller sämre på var nästa utmaning. Nu gjorde jag ett fint bunkerslag och satte putten för par och nu var jag 1 upp igen. Vi missade green båda två på hål 15 men jag chippade upp bollen pinhigh, och nu ledde jag med 2. På hål 16 missade jag rejält och Jonas låg med två slag på greenen, jag fick chippa mitt tredje slag för att sedan rädda par, tyvärr treputtade Jonas (från långt håll) och vinsten i matchen var min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0