Älvkarleby GK x 2

   2 st rundor på Älvkarleby GK blev det idag, lite tänkt som ett inspel för Ledarbollen 2010 som går där på lördag. Det var Jonas, Jonny och jag som spelade. För att sätta lite extra krydda på det hela så spelade vi 20 - 20 - 20.
   Jonny tog greppet direkt, tätt följt av Jonas, jag hade en seg start, Jonny tog en säker seger första nio, jag spelade upp mig rejält medans Jonas tappade.

   Sista nio började Jonas och Jonny lika bra medans jag hade tappat. Nu började Jonny och Jonas svikta samtidigt som jag spelade upp mig och det sklijde bara något slag efter 15:e hålet. Jonny tappade på sista hålen och Jonas spelade bra och gjorde en birdie på hål 17 (han hade en riktigt-riktigt bra eagleputt), men jag spelade bäst och gjorde tre raka par, så jag vann in medans Jonny vann totalt.

   Två stycken chippande herrar den ena något mer varmt klädd än den andra:
 

   Andra runda spelade Jonny bara nio hål (han hade kurs sedan) medans jag och Jonas körde på. Nu spelade vi dom sista hålen med flera bollar, men generellt så kändes det att spelet kom tillbaks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0