Makalös vändning

   Har tidigare inte skrivit så mycket om Brynäs, jag har sett alla matcher hittills, dock bara 2 på Läkerol Arena och den andra var igår när Brynäs mötte Färjestad.
   Efter en ganska tråkig inledning, dom två första peroderna var inte av något stort underhållningsvärde, så var den tredje desto roligare. Brynäs låg under inför den tredje perioden med 2-1, efter endast 8 sekunder i den tredje utökade FBK sin ledning till 3-1, 15 sekunder senare small det i hemmakassen igen, nu hade FBK gjort 4-1 och nu tänkte jag, nu går jag hem, jag brukar ALDRIG ha sådan tankar, utan jag hejar på mitt lag i vått och torrt, men inte nu tänkte jag. Jag blev kvar och vilken lycka det blev. Vid 7,02 hade Brynäs reducerat till 2-4 och sedan inom loppet av 38 sekunder !! gjort ytterligare 2 mål, så efter 7,40 stod det helt plötligt 4-4 !! Nu var publiken och även jag med på noterna och applåderade nästan som dom tagit SM-guld, ja det var en helt sagolik stämning nu.
   Matchen slutade 4-4 men det var Brynäs som var närmast en seger under ordinarie tid. Nu vann man i förlängningen med 5-4 och fick 2 poäng, HÄRLIGT efter den inledningen på tredje peroiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0