Hofors GK

   Vi testade på Hofors GK idag, Jonas, Patrick och jag, dom skall spela sin match i StadiumGolfMatchPlay där. Jonas och jag hade tänkt oss en dubbelrunda men så blev inte fallet. Hörsägen hade sagt att greenerna är jättefina där nu och det är dom jättegröna, täta och fina men lååångsamma.
   Patrick föreslog att vi skulle spela Nassau (dvs 20-20-20).

   Här är Jonas i en ny frisyr, man brukar säga att allt klär en skönhet men det stämmer inte alls.


   Förra året så öppnade Hofors GK ett nytt hål det var hål 16 som man har gjort om till ett par 5, 488 m från gul tee. Det var premiär för oss alla på det hålet.

  
   Här har jag fastnat på bild, mitt andra slag på detta hål.


   Och en vy över greenen som är riktigt undulerad, Patrick i bunkern för sitt tredje slag.


   Hur gick spelet då? Ja, eftersom jag inte skrytit om fin-fina birdies eller uppradade par så var det så enkelt att jag fick öppna lädret till Patricks fördel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0