Halv premiär?

   Det blev "bara" nio hål för mig på Avan idag den 5/5, jag klev av efter nio, dels för att det hade börjat duggregna lite grann och för att spara min fötter (har kraftiga skavsår på hälarna, tejpade ändå) och dels för att jag fick ett SMS om att min driver hade kommit till posten för uthämtning.
   Vi som spelade var Urban, Jonas och jag, Jonas och Urban fortsatte hela rundan.

   Spelmässigt gick det mycket bättre än dom första rundorna på Älvkarleby, jag fick ihop 18 poäng på 9-hål, lika som Jonas. Jag gjorde 4 par varav jag startade med 3 raka, ett tokstreck på hål 7 där jag försökte nå green på 2 slag men misslyckades.

   Banan har genomgått en rejäl bunkerrenovering, dom har en högre framkant, så här ser nästa alla greenbunkrar ut nu och dom är MUA, här framför greenen på hål 6.


   På sidan om fairway på hål 5 så har man planterat lite träd, ser ganska döda ut i min syn, men dom tar sig säkert.


   På hål 4 har man satt dit ett periskop istället för trappan man kunde gå upp på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0