Gävle - Älvkarleby Cup

   Matchspel mellan Gävle och Älvkarleby hölls idag på Älvkarleby GK i ett ihållande regnväder som aldrig ville ta slut. 50 matcher skulle avgöras under dessa förhållanden. Jag som nyss fått mina grejor torra sedan förra regnvädret bävade inför regnet.
   Jag fick en kanonstart med par på hål 7, följdes upp av en vinst till trots att jag hamnade i ett dålig läge från utlaget, men i matchspel gäller det aldrig att ge upp. Jag var 2 upp efter 2 hål. Vi delade hål 9 med par båda två. Sen kommer hål 10 som jag inte tycker om, en dubbelbogey och delat hål (min motspelare slog 2 bollar i vattnet och räddade sedan med en fin putt). Sedan delade vi hål 11 med en varsin bogey, följt av en vinst för mig som han omedelbart tog tillbaka på korthålet, hål 13. Jag var fortfarande 2 upp. Nu vann jag hål 14 och 15, efter det verkade min motspelare nästan ge upp. Jag spelade MYCKET-MYCKET bra i detta regnoväder, jag som gillar golf i sol och värme ; ) 4 upp inför hål 16, vi gjorde par båda två men jag vann hålet då jag hade slag, 5 upp. Även fast jag hamnade i skogskanten på hål 17 så vann jag hålet, mest pga hans misstag, 6 upp och 7 hål kvar. Min motståndare var uppgiven. På hål 18 missade jag green och han hamnade i bunkern, han slog flera slag i bunkern och därmed var vår match över till min fördel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0