9-hål igen

   Spelade idag igen 9 hål på Avan, det var allt vi hann med innan jobbet, alltid något. Jonas, samt Niklas och en kille som anslöt till oss som heter Jan spelade. Niklas är också en jobbarkompis som åter tagit upp sitt golfande efter 3-års uppehåll.
   Första slaget med min nya driver blev en SKY, jag som inte slagit sådana på ett par säsonger nu. Nu redde det upp sig någorlunda resten av rundan men "bara" 16 poäng på nio hål.
   Niklas som haft ett längre upphåll smaskade iväg en driver mitt i fairway på första hålet, här märktes det inte att han haft något uppehåll, ok nu var inte bollen i hål, det blev en dubbelbogey för honom. Han spred bollarna lite till höger och vänster, men efter dom två första hålen utan poäng fick han iallafall 13 poäng.
   Nya tag efter helgen och jag hoppas att jag inte känner så mycket av mina skavsår då, (Niklas fick också skavsår, hans fötter är inte vana med golf kanske? )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0