27 hål...

   ...blev det idag, det märktes att man var rejält sliten efter gårdagens 36 hål. Nu blev det först en runda på Gamla banan med Olle, Jonas och "Kungen". Jag började bra i tre hål, Jonas riktigt dåligt och Olle o Kungen därimellan. På hål 4 slog jag bort bollen och tänkte inte på att slå en provisorisk, Jonas klämde i med en birdie. Därefter lyfte vi alla spelet en aning och Olle gick ut på 16 poäng, jag på 17 poäng, Jonas och Kungen en bit efter.

   På hål 10 hände det saker, en klubba gick sönder!! Det var Olles träfemma som gick sönder, men inte när Olle slog eller så. Det var Kungen som på utslaget hade ett felriktat slag som träffade Olle bag, eller rättare sagt headcovern på trä-femman och huvudet hade lossnat från skaftet. Nu hade dom två något att lösa i ett par hål framåt.

   Spelmässigt var vi efter fem hål på dom sista nio ett slag efter förutom kungen som var två slag efter hcp. Olle rykte upp sig lite dom sista tre hål medans mina krafter var i stort sett slut. In fick Olle 16 poäng, Jonas och Kungen 15 tätt följt av mig på 14 poäng.

   Pay & Play avslutade Jonas och jag med att spela efter lunchen, en birdie klippte jag till med på det kortaste hålet ; ) 96 meter. Totalt 27 hål idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0