Sueno Masters

   I dag gick Golf Plaisirs stora veckotävling av stapeln, "Sueno Masters". Där fina priser utlovas.
   Spelmässigt började det riktigt dåligt för mig med 2 dubbelbogeys innan jag lyckade med 2 raka par, där det var närmast hål på hål 4, dock var jag ej i närhet av det. Tappade lite för att åter göra 2 raka par på hål 8-9. Hål 8 är inte ett favorit hål hos någon utan det kan vara det mest knepiga hål jag någonsin spelat, men med ett par så hade jag gjort det bra (så långt). 18 poäng och på hcp efter halva rundan.
   Nu började problemen rada upp sig och det var inte förän hål 15 som poäng började trilla in igen i och med detta så var nu en eventuell framskjuten placering borta (kraftiga vindar rådde, lika för alla). Avslutningen blev desto bättre med en kanonbirdie på hål 18. På hål 18 hade dom närmast mittlinjentävling, jag fick flytta på Jonnys markering och min drive låg "bara" ca: 2 meter från mittlinjen, vet ej om det räcker till någon vinst.
   Tyvärr endast 78 slag netto, vilket räckte till en en 2:a plats i bollen, vilken placering det blev får jag reda på på prisutdelningen som sker imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0