Söderby GK, 36 hål.

   Söderby GK bjöd på "supersnabba" greener i dag när Jonas, Patrick och jag besökte deras bana för att spela 36 hål. Med extra många slag på slopen skulle vi betta lite grand, 20 - 20 -20 , som vanligt kan tyckas men det ger ändå lite extra krydda åt spelet.
   Jag var den som började bäst, vi hade alla problem med dom snabba greenerna, och jag låg före hcp första nio hålen, Patrick var närmast efter. Jag hade HELA 22 poäng ut. Sista nio började Patrick bäst tätt följt av mig. Jag tog över men tappade mot slutet och både Patrick och Jonas avslutade med varsin birdie. Patrick vann in på 17 poäng, samma som mig, vilket gjorde att jag vann totalt på 39 poäng.

   Efter lunch och en öl som Jonas (ett missat utslag) stod för så var mitt spel helt försvunnit. Patrick höll uppe sitt spel och vann andra rundans första nio hål. Sedan blandade vi och gav, för att inför sista hålet vara lika. Patrick slog två bollar ut till vänster och out, jag likaså med en boll. Jonas låg bra på fairway, upplagt för Jonas alltså, men Jonas tredje slag gick i vattnet, även hans femte och jag låg på greenen med mitt femte, två puttade för en poäng och vinst in. Nu långt ifrån 39 poäng. Patrick vann totalt andra rundan.

   Här är lite bilder från banan.
   Först Jonas:

   Sedan Patrick:

   Och sist jag:

   Här är runstenen som Söderby tagit sin logotype ifrån, den är belägen nedanför nionde teet.


   Nu har jag sjunkit i hcp som en gråsten och har just nu 12,7, det gäller att hålla upp spelet för att visa att man är värdig att ha det ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0