Nu kom det !?

   Ja årets kanonsänkning, från 14,7 till 13,5, via 40 poäng (84 slag) på Avan igår.
   Jag började dom fyra första hålen med femmor på alla, brukar faktiskt ha ett eller två slag bättre där normalt sett. Därefter gjorde jag par på hål 5 (första gången i år) följde upp med ett par och sedan tre bogeys in, totalt 42 slag och 40 poäng.
   På hål 10 till 14 gjorde jag fem raka par (även på hål 14 för första gången i år). Gjorde sedan tre bogeys för att på sista hålet slå två bollar i vattnet och bli poänglös efter en trippelbogey, totalt även 20 poäng och 42 slag även där.

   Avslutade dagen med en runda på Gamla banan för att se vad mitt nya hcp gick för. Efter en trevande start med 2 dubbelbogeys lyckades jag få 18 poäng ut, (2 tappade slag med det nya hcp'et). Gjorde en totalmiss på hål 10 och avslutade dåligt på hål 18, fick ändå ihop 16 poäng och totalt 34 vilket får ses som mycket bra med två förre slag på slopen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0