Gamla + Avan

   Det blev två rundor igår. Först på Gamla med Patrick och Jonas, samt en fjärde spelare. Jonas, Patrick och jag spelade Nassau på Patricks begäran, han tänkte att nu skall storkovan hämtas hem. Icke san Nicke, det var Patrick som fick betala.
   Jonas vann första nio på strålande 21 poäng. In och totalt var det jag som vann, 17 poäng in och totalt 33. Jonas tappade helt sista nio.

   Efter lunchen spelade jag och Jonas en runda till, nu på Avan, det blev bara nio hål för Jonas. Vi var totalt 4 i bollen, Jonas och en till klev av efter nio. Jag bytte tillbaks till min Taylor Made putter inför den här rundan. Jag spelade första rundan med min gamla Yes-putter. Spelade bra i början men efter hål 4 gick det sisådär. Efter "fikat" så spelade jag upp mig och jag fick ihop 18 poäng in trots en boll som "bara" försvann på hål 11. Ut hade jag 16, totalt 34, bra.

   Urban ringde upp Jonas och berättade stolt att han hade gjort 44 poäng, bra Urban! Hade du lagt ifrån dig bollhåven och koncentrerat dig på klubborna ? Bra gjort Urban. Nu tror jag ändå Urban är avundsjuk på vad jag hittade. Peter Hedblom var ute och tränade, jag stod på 18:e tee, Peter slog ut bollar mot 17:e fairway och en boll missade han och slog över vattnet mot hål 18. Han tog inte upp den när han åkte vidare, så den tog jag. Det var en Taylor Made Penta, det du Urban.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0