First Open, "Andra chansen"

   Igår spelade Jonny och jag "Andra chansen" i First Open-tävlingen. Vi mötte förre ägaren av Top Golf-butiken, där jag bla köpte större delen av mina första golfgrejor, numera utbytta. Samt en kille som Jonny tränat i fotboll och jag jobbat med i restaurangbranchen då vi var i 20-års ålder.
   Hur gick det då?
   Vi började lite knackigt och tappade på hål 2 och hål 4, var då 2 efter. Det repade sig och vi kom ikapp efter vinst på hål 6 och 8, där gjorde jag två fina par, tappade åter på hål 9 som vi snabbt tog igen på nästa hål. Efter ytterligare ett fint par på korthålet av mig så var vi för första gången i ledning. Tyvärr inget bra resultat på hål 13 som också var ett korthål. Nu var vi lika igen och så var det fram till hål 16 där vi tappade. Nu var vi ett efter när det endast var två hål kvar att spela. Inget bra resultat på hål 17 av oss och matchen var över till deras fördel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0