Andra chansen "StadiumGolfMatchPlay"

   I dag spelade jag och Olle andra matchen i Stadium...Förlust i första så vi är degraderade till "Andra chansen". Nu mötte vi samma lag som Patrick och Jonas vann mot på Hofors GK, även vi fick spela på Hofors GK.

   Jag öppnade bra (efter min sänkning igår) och jag ledde efter första hålet. Jag vann även det tredje och fjärde hålet medans Olle hamnade i underläge direkt. Efter sju hål ledde jag med fyra efter mycket bra spel från min sida, Olle låg tyvärr under istället. Nu började jag tyvärr att tappa och min motspelare gjorde från hål 8 "bara" en bogey och resten par, så jag tappade något hål här och där för att vara lika efter hål 15. Jag vann hål 16 och var ett upp, men som sagt var min motspelare gjorde par in och jag förlorade hål 17 och på hål 18 förlorade jag matchen, det var första gången jag låg under i matchen. Dessvärre hade Olle förlorat sin match redan på hål 14, det ska nämnas att Olle spelade bra, gjorde från hål 3 till 18; 34 poäng, så Olle spelade bra men hans motståndrare liksom min var riktigt i form. 

   Hoforsbanan är riktigt fin med fina fairways och fina greener, dock inte supersnabba, men jämna och fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0