Volkswagen Masters

   Imorgon är det dags för Volkswagen Masters på Gävle GK, Avan. Min starttid är kl: 9:10 på hål 15 som boll nr 2, det är kanonstart kl: 9:00. Med tanke på spelet i går på Avan så kan det bara bli bättre, ett dålig genrep ger....

   Det blir femte gången jag spelar den här tävlingen. Första gången var 2005 och då spelades tävlingen på Högbo GK, ingen bra placering för min del men jag kommer ihåg att en av vinnarna spelade i min boll, alltid något.
  Andra gången jag spelade tävlingen, 2007, så hade den flyttat till Gävle GK. Då kom jag på en andra plats med 69 slag netto. Jag kommer ihåg att jag "räddade" dubbelbogeys på flera av hålen. I finalen på Kallfors det året kom jag på en tredje plats, samma slag netto som vinnare, fast jag hade högre hcp, därav den sämre placeringen.
   Tredje gången, 2008, även på Gävle GK och Avan. Då vann jag i storstilad form på 67 slag netto, fortfarande en av mina bästa rundor. Tyvärr i finalen på Kallfors det året kom jag långt ner med med 81 slag netto, inspelet var bättre än tävlingen. Resultatet dom vann på detta år var 73 slag netto...
   Förra året, 2009, var fjärde gången jag ställde upp i denna tävling och då kom jag på en sjätte plats, precis utanför prisbordet, jag hade då 75 slag netto.

   Hoppas i år på att jag får en bra start på rundan, börjar med tre tuffa hål och avslutar med det helt klart svåraste hålet på banan, hål 14, men det gäller att inte ge upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0