Thailand Golf Cup

   Jonas och jag spelade idag "Thailand Golf Cup" och om "om" inte hade funnas så, då kanske vi hade vunnit!!! 

   Vi gjorde ett riktigt "skit" hål på hål nr 8. Vi lyckade båda slå bollarna i vattnet, vi spelade på "Jonas" boll och jag droppade och slog, ett riktigt "skit"slag är vad det blev. Jonas var tvungen att slå en provisorisk boll som inte heller var världens bästa. Vi hittade inte min och var tvungen att spela på den provisoriska. Vi hade nu slagit fem slag och jag fick in bollen på greenen och därifrån tvåputtade vi för 8 slag. Sedan "brände" vi en hel del birdieputtar.
   Om vi nu hade lyckats lite bättre på hål 8 och kanske satt en eller annan birdieputt så hade Thailandsresan varit vår ; ). Nu kom vi på en hedrande sjunde plats, 68,6 slag netto, 5,4 slag efter vinnarparet som hade 63,2 slag netto. Det var totalt 128 startande lag. Vi fick ett dussin golfbollar "Callaway Big Bertha Diablo" och en årsprenumeration på Golf Digest som pris för vår sjunde plats.
   Närmast hål tävling missade jag med 14 cm, det var på hål 9 med flaggan placerad långt bak, jag slog min Hybrid 3 och hamnade 170 cm från kopp, vinnaren gick i bollen framför och tittade oroligt, hon hade 156 cm till kopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0