Gamla + Avan igen

   Igår blev det 2 rundor golf. 
   Olle ringde mig och frågade om jag var sugen på golf och det hade jag tänkt att göra under torsdagen. Nu blev det lite tidigare än vad jag tänkt, men ok, kl: 7 gick bra det också. Det blev på Gamla banan. Olle skulle jobba lite kl: 11. Nu var vi klara kl: 10, efter en mycket bra runda av mig, förvisso streck på första hålet, ouppvärmd och allting, men redan på hål 3 gjorde jag en birdie, gjorde sedan par och bogeys om vart annat fram tills dom sista hålen då jag tyvärr tappade lite. Kom dock i "mål" på 36 poäng. Olle hade det mera kämpigt och tufft med puttningen, han hade spelat på Bro Hof innan så för honom var det svårt att putta. Olle fick ändå hyggliga 31 poäng.
   Efter rundan så var Olle mer golfsugen, men lite arbete skulle han hinna med innan vi gick ut strax efter lunch igen, nu på Avan. Där fick vi spela med Kungen och en av hans kompisar (Agne). Jag började hyggligt och spelade bra fram tills slutet av dom första nio. Missade på hål 10 och sedan var det bogeys jag radade upp, inga par, rasade ihop på slutet även här. Olle smaskade i med en birdie på hål 11, före det hade han högljutt klagat på att han inte fick i några puttar, nu fick han det och helt plötsligt ville han spela en runda till !!! 

   Här syns Olle bakom en kulle, man skulle kunna tro att han står i en av dom nya djupa bunkrarna.


   Olle fick totalt 31 poäng igen !! Jag lägre än det t.o.m. slagen av "Kungen".
   Det där med att spela en runda till var mest på skoj och dessutom skulle ingen av oss orka det. Nu var vi rejält trötta både i kropp och huvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0