Edenhof GK 22/7

   Olle och jag gjorde en utflykt till Edenhof GK för att spela 36 hål. Vi började dagen tidigt hemma i Gävle och peggade upp i god tid för att hinna med en lunch och en runda till innan vi skulle vara hemma till kl:17,30, vilket vi gjorde.
   Med några luftsvingar tog vi båda en "mulligan" fast vi kanske inte behövde.
   På hål 3 gjorde jag min första birdie för dagen, Olles birdieputt stannade så nära den bara kunde utan att gå i. Ut hade jag 19 poäng och Olle 18.
   In gick det inte lika bra för mig trots en birdie på hål 15, jag fick 15 pöäng, totalt 34 poäng och Olle 18 poäng in totalt 36. Bra spel av oss båda.
  
   Rundan efter lunch startade ok för oss båda, även nu gjorde jag birdie på hål 3, kanske ett nytt favorithål ; )
   19 poäng blev det för mig igen, dock inte lika bra för Olle. Inrundan gick sämre för mig "bara" 14 poäng. För Olle gick det riktigt bra han radade upp par på par och på sista hålet stänkte han i med en "fin-fin" birdie och totalt 24 poäng in !!! vilket gav totalt 38 poäng.

   Se här vad dom äger om hål 3.

   Första birdien slog jag Drive + PW och satt en 5-meters putt för birdie. Andra birdie slog jag Drive + 52° och en 2 meters putt.
   Det var torrt och hårt i backen så slagen blev långa i dag, dessvärre var det hårt och torrt på teena också. Inget vidare skick på banan förutom runt greenerna vilka var i ok skick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0