Ascot Cup

   Ascot Cup avgjordes i dag på Gamla banan och jag kom på en 19:e plats med mina 74 slag netto, vinnaren hade 66 slag, tvåan 68 slag som förövrigt gick i samma boll som jag.
   Spelmässigt började det bra i fem hål innan jag ställde till på hål 6, par 3. Jag gjorde 6 i efter en duff ner i bunkern och ett dåligt slag därifrån och "tre" puttar. Nu jag följde upp bra på det långa par 5 med ett par. Återigen dåligt på korthål nr 8, 5 slag, följde återigen upp med ett par. Totalt gjorde det 41 slag brutto, (18 poäng).
   Sista nio var fyllt av missade puttar och frustrationen var som värst på hål 16 där jag missade en lätt tap-in för par. Missade även en kortare putt för par på hål 17, jag hade nog missat 2-3 puttar tidigare av den enklare sorten tidigare som sagt var. På sista hålet gjorde jag mitt sämsta utslag, det hamnade på ettans fairway och jag kunde spela in på rätt fairway igen. Tredje slaget slog jag ner i vattnet och jag droppade för att återigen slå ner i vattnet. Nu slog jag mitt sjunde slag över greenen, chippade och tvåputtade för 10 i !!! Det gjorde 46 slag brutto och totalt 87 slag brutto, för att få 74 slag netto (34 poäng totalt). Slagen rann iväg väldigt mycket på dom sista hålen, hade jag bara gjort lite bättre så hade resultatet blivit bra. Det var väldigt jämt mellan mig och topp-placeringarna.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0