Match

   Lunchen stod på spel i en match mellan Patrick och mig, fredagsförmiddagen på Avan. Jag hade 8 slag på Patrick, inledningsvis så tog Patrick kommandot direkt, vinst på två första hålen. Men tack vare slag på hål 3 så reducerade jag hans ledning till 1. Vi delade hål 4 för att jag sedan vinna nästa, nu var vi lika. Sedan slarvade jag bort korthålet när vi skulle bli genomsläppta, delat och fortfarande lika. Hål 7 och 8 vann jag och nu ledde jag plötsligt med 2, tyvärr tappade jag hål 9. Jag ledde med 1 efter första nio.
  
   Här är Patricks baksving på hål 5, med "lilla" klubban.

   Det är bra att vara bakom kameran det blir inte så många bilder på mig själv då ; )

   På hål 10 satte jag press på Patrick med ett inspel till mindre än 2 meter från kopp, Patricks boll måste i, han missade grovt och även jag missade birdieputten men gick därifrån med vinst, 2 upp. Patrick kom igen på nästa hål och nu var jag bara 1 upp igen. Nu delade vi dom två kommande hålen och Patrick klämde i med en birdie på hål 14, jag kunde som bäst göra en femma, hålet till Patrick och nu var vi lika. En snabb revansch och korthålet till mig. På hål 16 låg vi lika till höger om greenen och jag gjorde ett lysande inspel och satte parputten. Nu var jag två upp med två hål kvar. Efter en rejäl fadäs av mig på hål 17 så måste Patrick vinna sista hålet för att slippa stå för lunchen. Patrick gjorde en bra drive som vi inte riktigt var säker om den nådde över. Det gjorde den ej heller vilket skulle ha varit Patricks chans. Nu fick han bjuda på lunch. Tack Patrick.

   Nu blir det några dagars speluppehåll, om jag inte hinner klämma in någon runda på tisdag eller onsdag så blir det på torsdag "F-lagsmästerskapet" där Jonny är regerande mästare. 

Kommentarer
Postat av: Patrick

Ett bra genrep:-)



Man ska inte var för bra innan det gäller, men på torsdag då jä...



tack för en trevlig match, och att bästa man vann ;-)

2009-09-11 @ 16:40:29
Postat av: golftompa

Bäste man vinner alltid, dvs jag...

2009-09-13 @ 21:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0