Liejustering mm

   Har nu spelat med mina nya klubbor, Custom Fittade, från TeeView hela säsngen. Tog en heldagsutflykt ner till Österåker där dom håller till, tänkte spela på vägen hem efter att ha besökt Dormy och GolfOulet på Barkarby köpcentrum.
   Nu är järnklubborna liejusterade ytteligare 0,5-1 gr uppright. Testade även att slå med min driver i deras Trackman analysator, jämförde lite snabbt med vad dom på TeeView skulle kunna göra och efter att par slag med en driver dom hade såg jag att ett byte tidigt nästa år kommer det nog att bli ; )

   Besökte på vägen till Barkarby, Budget Golf som hade en affär efter vägen, det kittlade lite köpnerven då dom hade skor på rea för 499:- och 599:-, men det blev inget köp och då har jag ändå precis slängt ett par skor som jag ej använt på länge samt att dom var lite trasig i lädret, dom tog in fukt. Tittade även in på Fairwaygolf på vägen, liten avstickare bara. Där hittade jag peggen, som jag bloggade om tidigare, "4moreyards". Nu kommer jag att slå 4 yards längre ; )
   Väl framme i Barkarby och golfaffärerna, tittade jag på deras rea och nedsatta priser men de blev inget köp, hittade inte den hybrid jag ville ha och när det gäller driver så tänkte jag på vad TeeView kan göra för mig.

   På hemvägen tänkte jag spela golf, hade funderat på Kyssinge, väl framme, en rejäl avstickare, så var det precis en tävling som hade gått ut. Naturligtvis så skulle jag ringt eller wappat på telefon om det fanns lediga tider, alldeles beredvid låg Tjusta GK, men där var det ca: 1 timmes väntan till någon boll jag kunde gå med om jag inte ville gå själv förståss. Vidare till Upsala GK, även det en avstickare, lika där vänta tills det var tid ledig jag kunde gå med. Då bestämde jag mig för att åka hem, han med 9-hål innan det blev, jäspning, ursäkta fotboll på TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0