Högbo GK 8/9

   En klubb som jag inte spelat på tidigare i år var Högbo GK, som för några år sedan dränerade om flera av sina fairways, den är känd för att vara "blöt". Det var den nu också fast inte på dom omdränerade fairwayerna, där var det däremot dåligt med gräs.
   Jag, Jonas och Jonny bettade 20 - 20 - 20. Jonas började helt sagolikt bra och dom första nio såg soklart ut att gå till honom, han gjorde en bogey och sedan fyra raka par, därefter en bogey och ett par igen. Nu hade jag smygit i bakvattnet med bogeys, något par och någon dubbelbogey. Inför dom två avslutande hålen på första nio ledde Jonas stort, men tappade helt sitt spel och gick 7 över par på dessa två hål. Jag gjorde par, bogey. Jonny hade inte visat sitt bästa spel men klämde i med en birdie på hål 9. Vi sammanräkning så visade det sig att jag vann första nio på 36 slag netto mot Jonas 37.
   Här puttar Jonas på hål 4 för birdie men får nöja sig med par:


   Jonny precis sänkt en kort putt för par:


   Efter bra spel av mig och Jonas dom första nio hålen så kanske det skulle bli något bra av det här, men det blev naturligtsvis tvärtom, nu radades bogey, dubblar och tripplar av oss alla tre på löpande band. Jag till och med fyrputtade för en dubbelbogey på hål 13. Jonas ledde inför dom sista två hålen med fyra slag (tre mot mig). Den ledningen suddades ut på hål 17 efter först ett vattenbesök och sedan ut i skogen. Nu skulle det avgöras på det sista relativt korta par 4 hålet 295 m. Jonas grejjade par och Jonny och jag gjorde en bogey. Jonas vann in (1 bättre än Jonny) och även totalt, (jag och Jonas lika totalt netto).

   Här är jag på något hål kollandes avståndet med min nya avståndskikare, strax bakom ett avståndslock på fairway.

   Avstånden (greenkant/centrum på green) som är utmärkt på fairway stämde ! ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0