Gamla banan 5/9

   En lördagsrunda för ovanlighetens skull. Började mycket bra, en birdie redan på hål 2, "Drive över björkarna och ut på fairway, SW till 1 meter från pinnen". Sedan höll jag spelet upp till hål 9 där var jag nästan och flörtade med restaurangen. 18 poäng ut.
   Inte fullt lika bra start på sista nio hålen, tafflade i bunkern på hål 11, det redde ut sig lite grann efter något par. På hål 15 lyckades jag bra, "Drive, sedan försökte jag nå green med en spoon, men fick chippa över den högra bunkern, satte en 3-meters putt för rundans andra birdie". Nu gällde det att hålla sista tre hålen vilket jag inte lyckades med förra rundan, det gick väl ok. 17 poäng in och totalt 35.
   Förövrigt så var Jonas med samt två nybörjare från Mackmyra Golf, som tackade oss för vårat tålamod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0