Avan 23/9

   Patrick, Jonas och jag spelade Avan i kanonväder för att vara den 23 september. På Patricks begäran bettade vi lite också.
   Patrick inledde strålande med fyra raka par och tog ledningen direkt, kanske var det hans nya vagn som gjorde det. Nu är han med i "rollator-maffian" också.

   Här stoltserar han med sin vagn ; )


   Han tappade lite mot slutet av sista nio men han vann klart första nio på 18 poäng, Jonas och jag hade båda två 16 poäng.

   Sista nio inleddes med par - par och bogey på hål 10, Jonas med det sistnämnda. Sedan vet jag inte riktigt vad jag ska kalla mitt utslag på hål 11, men snett ut i vattenhindret var det i alla fall. 

   Här ses jag ta fram en ny boll ur bagen.


   Jag revanscherade mig snabbt med en birdie på hål 12 och par på hål 13. Nu hade jag kopplat ett litet grepp om sista nio. Patrick kom starkt och inför sista ledde jag med två poäng. Patrick satsade som vanligt med drivern och med hjälp av medvinden tog han i, men snett ut i vattnet och spelat var i och med det nästan över. Jag gjorde par och kom in på 18 poäng, vilket gjorde att jag även vann totalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0