Golftävlingar

   Långt innan säsongen har börjat har jag anmält eller blivit anmäld till 3 partävlingar och andra finns med i min planering.

   Dels Stadium Golf Match Play med Olle, där vi varit med i tre år, dom första två åren gick vi till final i Andra Chansen. Tredje året förlorade vi mot Patrick och Jonas som tog sig hela vägen till final, dock även dom i Andra Chansen. Spelformen i Stadium Golf Match Play matchspel, dvs man spelar två singelmatcher. Om det blir oavgjort spelar man en foursome match över tre hål, därefter blir det sudden death.   
   First Open är en annan partävling där spelar jag med Jonny, vi har deltagit två år i den tävlingen, har gått ganska långt, men ej hela vägen till final. Spelformen i First Open är 4-boll, matchspel även kallad Bästboll. Vid oavgjord match blir det sudden death.
   Tillsammans med Patrick är vi anmälda i Företagsgolfen, där det spelas flera deltävlingar runt om i landet, sedan med en Sverigefinal där man kan kvalificera sig till ett slutspel i Dublin. Det är det andra året Patrick och jag deltar.

   Sedan hoppas jag att kunna deltaga i Volkswagen Masters kvalificeringstävling på hemmabanan, i den tävlingen har jag gått till final i två år, där vinnaren i varje klass fått spela världsfinal i Sydafrika, första året kom jag trea och förlorade på sämre handicap än den lycklige som fick åka till Sydafrika.
   Utöver det så brukar jag vara med i Momentums företagsgolf, där jag ett år vann både singeltävlingen och längsta drive !!!
   Senare i höst så kommer Ledarbollen, en tävling som jag är med och anordnar. Den första Ledarbollen vann jag, det var 2004.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0