Firstopen omg 2

   Andra omgången av FirstOpen (förlorarpoolen) gick av stapeln idag på "Gamla Banan" vi mötte det paret vi fick stryk av ifjol, så vi hade revansch att kräva.

   Vi började lite knackigt Jonny och jag och efter tre hål låg vi under med 1, tyvärr så förlorade vi även nästa hål och låg nu under med 2. På hål 5 så tog vi igen 1 och underläget var "bara" 1, delade nästa, tre hål kvar av första nio, jag pratade med Jonny om att jag tycker hål 7 fortfarande är det svåraste på "Gamla Banan" trots att hålindex ändrats till hcp 7, nu drämmer naturligtsvis Jonny till med en birdie på detta hål och nu var vi lika. Nästa hål förlorade vi, det går snabbt i den här sporten ! På sista hålet på första nio fick jag spela taktiskt vilket lyckades, jag ville inte chansa med att gå in på två, hade lite för långt kvar i den lätta motvinden, jag lät istället min motståndare göra bort sig, hans medspelare var redan borta, vilket så också skedde, jag vann det hålet och nu var vi lika efter dom nio första, det ändrar sig snabbt.

   Vi delade hål 10, sedan tog vi korthålet och var nu 1 upp för första gången under rundan. Delade hål 12 efter ett jättefint inspel av Jonny till mindre än 1 dm från pinnen, nu hade vår motspelare slag och vi delade, vi var lika fram till hål 15, vilket jag borde ha vunnit, två slag på 400 m för att sedan dom sista 28 m förbruka 4 slag, men delat även där. tre hål kvar och 1 upp, men efter en parodisk puttning "flaggan" stod i en jätte backe och vi förlorade hålet. Lika och två hål kvar. Spännande, spännade. Vi vann korthålet efter att jag hade slag, 1 upp och ett hål kvar vilket dom var tvungen att vinna för att ta matchen till förlängning, ingen hade något slag. Jag fick ett hyggligt utslag medans Jonny kom kort, våra motspelare lika långt som mig. Jonny gjorde ett kanonandra slag, jag och en av våra motspelare hamnade ungefär lika långt. Den andra motspelaren var tvungen att slå in sitt fjärde slag mot green efter att Jonny hamnat långt på green. Två spelare kvar och jag slog sist, det efter att vår andra motståndare "duffat" och blivit kort. Om Jonny tvåputtar från sitt läge är matchen klar, dom måste vinna och kan som bäst göra par dvs 5 slag. Nu klämde jag i med en birdie, satte upp 56 gr wedgen till 2,5 dm från pinnen och dom tackade oss för matchen. Revanschen var klar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0