Sommarcupen

   Spelade i dag "Sommarcupen" en tävling vi har på jobbet, det är en matchtävling och jag mötte Patric D, vi spelade på Avan i kanonväder, kanske för varmt för svenska mått ; )

   Vi började med att dela första hålet, sedan vann jag två raka och det såg bra ut, men det vände snabbt och efter ytterligare två hål var det lika igen, det efter att min boll helt spårlöst försvunnit på hål 5, jag skänkte då hålet till Patric. Efter det vände det tillbaka till min fördel med tre raka hål, ett där Patric skänkte mig efter att han slagit ut i ruffen och vi inte hittade bollen. Nu inför hål 9 ledde jag med tre, men säg den lycka som vara för evigt, nu vann Patric tre raka och vi var lika inför hål 12. Det hålet vann jag för att förlora nästa, lika efter 13, delat på hål 14. Sedan tappade jag hål 15, nu låg jag under för första gången, vi delade 16, ett under och två hål kvar. Nu måste jag minst dela 17 för att hålla liv i matchen. Det blev ännu bättre jag vann och vi var lika efter 17:e. Skulle det avgöras på sista hålet ? 18 delade vi och matchen gick till förlängning, "Sudden Death". Hål 1 på förlängingen fick jag en jättefin chans att avgöra på med en birideputt, men den tog i hålkant och vi delade. Hål 2 på förlängningen gick min parputt precis som på hål 1 i hålkant och ut. Nu hade Patric chans att vinna om han satte sin parputt vilket han också gjorde, GRATTIS  till vinsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0