Skins

   Spelade på "Gamla Banan", jag, Patrick och Jonas, spelformen idag var "Skins" ett matchliknande spel för fler personer. Man bettar för varje hål och om ingen vinner går potten vidare, vilket innebär att om man spelar dåligt och dom andra bra, kan man ändå vinna en stor pott om man "blixtrar" till.
   Efter tre hål hade vi vunnit varsitt, sedan var det Jonas som gick bäst och drog ifrån. Därefter Patricks tur. Efter nio hål hade jag vunnit ett hål, Patrick fyra och Jonas tre, ett låg i potten till nästa hål. Nu var det min tur att vinna, jag vann tre hål på raken plus ett som låg i potten, Jonas kontrade på hål 13 med att vinna, för att jag sedan skulle vinna ett till. Nu var det fyra hål kvar som vi delade om vart annat. Så nu ligger det fyra hål kvar i potten tills nästa gång.

   Efter att ha spelat i både kraftig blåst och regn + blåst så var det i dag en näst intill perfekt golfdag väder mässigt.

   Trots att vi spelade fort så gick inte rundan så jättefort utan framför oss hade vi en "stoppkloss" i form av Urban ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0