Skins fortsättning

   Det låg fyra hål kvar i potten från förra veckans skins-spel på "Gamla banan". Idag fortsätter vi och spelar klart, det var jag som vunnit 6 hål, Patrick och Jonas 4 vardera.
   På första hålet kunde man alltså vinna 5, och med det få sin dag räddad. Jag fick ett kanonutslag med drivern medans Jonas och Patrick höll sig på varsinn kant. Jag slog upp bollen på green medans Patricks andra slag hamnade i tjockan, på något vis lyckades han slå in på green och enputtade dessutom, nu hade jag två slag för vinst av hålet (fem totalt) men det blev en treputt och delning. Hål två bestod nu av totalt 6 hål i potten. Patrick gjorde ett kanonutslag och jag hamnade också fint på fairway. Mitt inspel perfekt i höjd med pinnen medans Patrick toppade ut i tjockan igen. Jag satt putten för birdie och vinst på hålet samt hela potten. Jonas vann hål tre trots att Patrick skickade bollen strax över greenen. På hål fyra klämde jag i med en birdie igen för vinst. Nästa hål delade vi för att sedan på korthålet vinnas av Jonas. Delning av nästa hål, Jonas vann igen på nästa korthål, korthålen verkar passa Jonas idag. Jonas vann även hål nio, där var jag var tvungen att spela på min provisoriska och Patrick slog i vattnet.
   Jonas hade nu vunnit 6 hål och jag 3 plus dom 4 som låg i potten, Patrick var utan vinst trots ett par fina drivar.
   Hål tio delades, för att hålet därefter vinnas av mig. Jonas vann hål tolv han hade slag på Patrick. Hål tretton gick till Patrick som hade kommit igång, han vann även nästa hål och nästa hål. Nu delades hål sexton och även hål sjutton, skulle det bli samma visa som förra rundan med fyra hål kvar i potten till nästa runda? Jag träffade fairway på sista hålet, medans mina kombatanter missade. Alla tre spelade sig frammåt, men Jonas hade längst kvar och satsade rejält men slog i vattnet. Patrick missade greenen med sitt tredje slag, jag i höjd med pinnen men utanför. Patrick var tvungen att slå en lobb som stannade tvärt för att ha någon chans, han hamnade ungefär bredvid mig och efter att jag chippat in mig var han tvungen att sätta sin chipp. Men han missade och nu hade jag "bara" att sätta putten för vinst av hålet (plus 3 i potten) jag puttade och med knapp styrfart gick bollen i kopp och vinst av hålet.
   Jag vann 8 hål (plus 4 i potten), Jonas vann 7 och Patrick 3. Patrick hade inte någon av sina bästa dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0