Älvkarleby GK 9/6

   Var på besök på min gamla hemmaklubb, Älvkarleby GK, började spela golf där år 2002. Nu brukar det bli ett halvtdussin rundor där per år.
   Nu spelade Jonny, är medlem i Älvkarleby, och jag en runda där en lunch stod på spel. Vi började båda trevande på hål 1, dock redde vi båda ut en bogey. På hål 2 gjorde jag par och Jonny bogey, sedan lika på hål 3, för att jag tog ytterligare ett par slags ledningen efter hål 5, vilket Jonny sedan tog tillbaka på hål 6 och 7, på hål 7 gjorde Jonny en fin birdie. Hål 8 blev ett riktigt bottennapp för mig med en 9 ! , nu var min ledningen utraderad. På hål 9 gjorde Jonny ett par och jag en bogey. Jonny ledde nu med 1 slag.

   Nu till det svåraste hålet på Älvkarleby enligt min mening, hål 10. (Stämmer med hålindexet ! )

Hål 10

Banans svåraste hål. Skog till vänster, Dalälven till höger samt en avsmalnande fairway gör detta till ett vackert hål.

Par 5

Hcp 1

Gul 474 m

Röd 394 m 

Hål 10  

   Jag gjorde en bogey, vilket jag är mycket nöjd med, Jonny en trippel. Sedan följde vi varann i två hål, för att på hål 13 ta ett slag som jag förlorade direkt på nästa hål. Sedan tappade jag ytterligare på hål 14 och 15. Nu var vi lika in, vilket betydde att Jonny ledde med 1 slag.
   Tre hål kvar och nu tog jag fram spelet som behövdes för att vinna en gratis lunch, par - par - par , medans Jonny gjorde bogey - par - bogey. Jag vann med 1 slag och lunchen var säkrad.
   Banan var i bra skick med fina, snabba, hårda och jämna greener.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0