Tack Gävle Golfklubb !

   Fick härom dan inbetalningskort för årets medlemsavgift, nu är det inte den jag vill tacka för utan det medföljande informationsbladet. I det stod det om förändringar dom kommer att göra redan innan banan öppnar i vår. Jag har tyckt att vissa av dom här sakerna varit självklara och skulle redan varit införda. 

   Bla att man skall konfirmera sin tid innan spel, så att det inte går halvtomma bollar då det råder högt tryck på banan och tidsbokningssytemet visar att alla bollar är fullbokade. Nu kommer kanske vissa av mina spelkompisar att tycka annorlunda då dom ibland brukar springa direkt till första tee och göra några luftsvingar som uppvärmning ; )

   Ytterligare en förändring som jag och mina spelkompisar pratat om är varför kan man inte visa flaggplaceringarna på green, på något vis. Nu kommer man att införa flaggor med olika färg, röda för kort flaggplacering på green, gula i mitten och vita långt bak, bra.

   Man kommer dessutom att införa klipptåg, då börjar man på hål 1 och går framåt, som det har varit nu verkar man åka runt och klippa hursomhelst.

   Nya scorekort och banguider, hoppas att det blir banguider från Strokesaver. Förbättrad skyltning och information på tee, även röd tee, med bla avstånd till någon punkt på fairway.

   Man kommer även att göra om hålindexen och slopen, vissa tycker att slopen inte skall finnas men jag tycker att för mig som 15-hcpare har ett syfte, dock kan jag tycka att vissa banor har en generösare slope än andra banor.

   Till sist tänker man göra om hemsidan, både snabbare och bättre information, den har jag tyckt varit usel sedan man gjorde om den sist.

   Tack Gävle Golfklubb för dom ändringar ni tänker göra, det är precis som om ni har lyssnat på mig ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0