Vänster eller höger ?!

   Jag är högerhänt och har så alltid varit, men hur stor roll spelar då vänsterhanden eller vänstertummen tex.?

   Varför den frågan kan man undra, jag tror att delar av vänsterhanden eller hela har bestydelse för oss högerhänta och naturligtsvis tvärtom för vänsterhänta. Hur kan det komma sig att jag tror det, jo för att man tar stöd med hjälp av vänsterhanden, man tvättar sig med båda händer. Man tappar kraft om man bara håller i med en hand. Detta är bara ett fåtal saker man gör som högerhänt och där man är beroende av vänsterhanden.

   Hur kan jag veta allt det här ? Jo jag arbetade lite på egen hand och har fått vänsterumme i ett litet fint paket, så jag märker nu hur viktigt det är att ha båda händerna fungerande tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0