Örbyhus 20/8

   Vi åkte till Örbyhus GK för att spela idag och vi, det var jag, Jonny och Christina. Idag ska vi betta sa Jonny innan och vi spelade 20 - 20 - 20. Jag hade 20 slag enligt slopen på banan, den är ju känd för att vara generös med slagen, normalt har jag 16 på hemmabanorna. 

   Jag kommer ihåg i början av min golfkarriär att jag spelade med Olle två rundor samma dag på Örbyhus, jag gjorde 38 poäng båda rundorna och jag hade ändå tappat 1 slag till em-rundan. Det var jobbigt att komma hem och jag hade då tappat 4 slag för jag hade lyckats med en fin-fin runda i Högbo också, men det här var 2004 och då var min hemmaklubb Älvkarleby.

   Nu till dagens runda som helt klart började bra i 2 hål, slog bort bollen på tredje hålet, men följde upp det med två raka par. Det var jämnt mellan oss i början, vi hade alla 7 poäng efter fyra hål. Jag följde upp med bogeys och avslutade första nio med ett par, då hade både Jonny och Christina tappat, så första nio gick till mig på 19 poäng.

   En vy över utslaget på hål 7, med Christina i förgrunden:

   Jag tycker om när teena är högt placerade och man ser ut över hålet, oavsett om det är ett korthål eller par 4/5.

   Andra nio började inte lika bra som första nio, inte för någon av oss. Den som tog tag i taktpinnen var nu Christina. Mitt spel var av typen varannat hål. Jonny kom friskt på dom sista tre hålen, men det räckte inte till vinst, Christina vann inrundan. Totalt vann jag på ynka 29 poäng ! ; ) (hade lika som Christina, men bättre hcp och 1 poäng bättre än Jonny)

   Här är Christinas utslag på hål 11:


   Här är Jonnys utslag på hål 12, och vart den bollen tog vägen har vi ingen aning om, en riktig tallträff och bollen var försvunnen. (Jonny försökte med en draw)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0