Avan i ur och skur

      Starten på golfdagen kunde ha börjat bättre, det kunde ha blivit en dag utan golf tom. Det var så att jag glömde mina golfskor, så min sambo som var på väg till jobbet fick åka förbi golfklubben med mina skor, snällt av henne, roligt för henne och se golfbanan också ; )
    Spelet började riktigt bra trots ett felval av klubba på inspelet till första hålet, men det redde ut sig med en bogey. Jonas och Urban som också var med och spelade inledde också bra, dock lyckades dom ej med någon birdie, men det gjorde jag på hål 3 och även sedan på hål 12 (efter missad birdie på hål 11). Nu gick det inte så bra efter varje gång jag gjort birdie utan jag lyckades med att göra dubbla dubbelbogey efter det. 
   Första nio spelade Urban riktigt bra, jag har aldrig sett honom i den formen, Jonas spelade också bra och jag tack vare min birdie kom in på 18 poäng. Urban 19 och Jonas 20.
   Sedan började regnet komma och det tilltog hela tiden så fram mot hål 13-14 var vi rejält blöta, ändå hade Jonas och jag paraply. Det gick nu sämre för Jonas och Urban det kanske var regnet som gjorde det. Jag höll spelet uppe pga min birdie, tappade dock efter den. Avslutning från min sida var bra par - bogey - par på dom tre sista hålen gjorde att jag spelade på 18 poäng in och totalt 36. Urban klev av efter hål 16, spelet hade försvunnit och han var genomsur. Jonas kämpade på men tappade på flera hål och någon sänkning var aldrig aktuellt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0