Sammanfattning golfresa till Tunisien, del 2

   Efter att nu varit hemma i en vecka så har tankarna hunnit lagt sig, dessutom lite mera tid att "blogga", så nu kommer mera bilder och kommentarer från Tunisien.


   Vy från tee 5 på Les Oliveirs.

   Som ni ser är det ganska flackt, det är så i dom 9 första hålen för att sedan bli riktigt kuperat, precis som det var på hela Le Forétbanan.

   Här är en vy över hål 10 på Les Oliviers.
Vy över hål 10, Les Oliviers. 
   Mer bilder på Les Oliviers

  Vy mot klubbhuset på hål 18.
Vy mot klubbhus på hål 18, Les Oliviers

   Sammanfattningsvis så var banorna sisådär, gräsytorna på fairway, tee och ruff var inte dom bästa, greenerna helt ok. Det som jag blev mest förvånad över var att banorna var så kuperade, vilket framgår av några bilder, jag gillar ju när utslagen är högt placerade, man får då en bra bild av hålet. Men här var det dessutom rejält backigt på banan och mellan hålen. Eftersom banorna ligger lite högt så var det rejält blåsigt flera dagar, vilket jag inte är så förtjust i.

  Restiden (flygtiden) till Tunisien är bra, det tar mindre än 4 timmar.

   Hotellet vi bodde på Hotel Sindbad var ett 5-stjärningt hotell, men så många tyckte jag inte det var värt. Synd att Golf Pub 19 som fanns låg väldigt illa till, så där var det inte många som hittade till.
   Utelivet i Hammamet vet vi inte så mycket om, då vi åt middag vid 19-20-tiden och sedan var så trötta och dessutom ville upp i tid och spela golf.

   Om jag åker till Tunisien igen, nja inte till samma ställe möjligtsvis till någon annan golfbana.

   Det roligaste med resan var att jag lyckades göra en Eagle på hål 17, Le Forét, par 5, 471 m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0